Saturday, June 11, 2011

Ayah...anak mu di sini menghargai segalanya pengobanan ayah....

Esok adalah hari bapa.......hari tu masa hari ibu aku tak sempat nk post kan entri khas utk mak tp aku wish la kat mak aku...SELAMAT HARI BAPA untuk ayah aku kat kampung walaupun dia tak baca entri ni tapi aku suka gak nk taip ...hmmm

Citer tentang ayah aku ni...masa aku kecik dia seorang yang sgt tegas..garang..walaupun dia camtu aku berani gak menentang..dalam makna kata aku ni degil laa....haihhh....Aku selalu kena marah kena pukul tapi paling banyak membantu dia aku jugak laa...Ayah aku ni pesawah...bila dia ke sawah aku selalu kena bawa kan bekal utk dia...Dia keluar awal2 pagi...kul 9 lebih bila mak aku siap kan makanan aku la mangsa yg kena buat semua tuu..kakak2 aku sori laaa...

Sesapa yang penah ke bendang/sawah ni tau la keadaan nya...Dulu2 masa nak pi hantar bekal tu mesti kena bawak sebatang buluh tau...korang tau dak utk apa? hehehe....buluh tu utk penyelamat diri...mana tau kot2 ular air,tanah atau ular senduk ka..uiiii..takut woooo....ular kan alah dgn buluh ni tu la kena sedia kan buluh...hihihi...

Satu lagi bila hari jumaat...kalau mak aku tak sempat gosok kan kain pelikat ngan baju melayu ayah aku tu..mmg tak dak org lain la yg kena buat...aku gakkkkk...bosan betui laaa...hahaha...biasa laa...budak2 lagi masa tuu...aku ni dari sekolah rendah dah biasa buat semua tuu...mak ayah aku nak anak2 dia belajar berdikari kot...

Paling aku tak lupa tentang ayah aku ni...bila aku sakit dia mesti jaga aku...maksud nya dia akan beli kan apa saja yg aku nk masa tu..walaupun dia garang ada gak yang menyentuh perasaan ku bila di igt kan balik...hihihi...

Sekarang ni ayah aku dah lain...bila aku dah berkeluarga sikap nya yg terlalu tegas dulu dah hilang...Dia sgt rapat lak ngan aku...selalu bercerita apa saja ngan aku...Kadang2 aku menyesal gak dgn perbuatan aku masa kecik dulu,...degil..selalu buat dia marah ja ngan aku nih...haihhhh


"Ayah....Saya sayang ayah sampai bila2 pun...saya doakan ayah sentiasa sihat selalu...aminn..."



2 comments:

RedVixen said...

aiyakk!! lupa hari ni hari bapak! wish esok bleh x?

aku dan segalanya said...

hari ni laaa....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...