Monday, May 30, 2011

DOA KU BUAT MEREKA

Bila BEN ASHAARI buat segmen ni...aku teringat kenangan aku masa aku kecik2 dulu...

Masa tu seingat aku berumur 8thn...aku pi sekolah dengan basikal kecik..balik jer dari umah terus mandi,makan nasi pastu kena sembahyang...(bab tu agak liat) tp buat gak sbb takut ngan ayah bukan takut ngan Allah..haihhh...lepas sembahyang kena gi mengaji Al Quran...adehhh...ada saja perkara yang aku buat bg melengahkan aku ke tmpt mengaji tu...mak aku dah lama dah dok pot pet pot pet...aku rileks ja lagi...sekali ayah aku sergah sambil bawa penyapu...apa lagi tunggu tak lari kan diri?hahhaa...ayah aku lak jenis panas baran..dia terus baling penyapu tu kena tepat punggung aku...korang nk tau apa jadi?? haaa...batang penyapu tu yg patah tauuu....haihhh...aku tak heran pun..nangis pun tak...terus amik basikal kayuh pi tmpat mengaji...

Sambil mengayuh basikal tu...dalam hati ni mencemuh ayah aku..meluat la..benci la...sakit hati sgt la kat ayah ngan mak aku tu....

Tetapi setelah aku besar apatah lagi setelah berkahwin dan punyai cahayamata...baru aku teringat apa yang mak ayah lakukan dulu semua utk kebaikan diri aku...aku khatam Al Quran 3 kali gak sampai umur 12 thn...Alhamdulillah berkat mak aku yg suka pot pet dan ayah yang sgt tegas serta panas baran tuu...

Kepada adik2 atau anak2...ingat la ye...mak ayah kita marah tu bkn nya benci tapi utk mengajar kita menjadi insan yg berguna suatu hari nanti....amin

Terima kasih mak dan ayah kerana memberi pengajaran yang sangat berguna utk anak mu ini....aku sayang bnyk2 mak ayah aku....muahhhhhhhhhhhh.....

ok la...sesapa yg nak join segmen ni mudah jer...korang klik je kat SINI

8 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

dgn tegasnya ayah..akhirnya jd insan berguna kita skrg kan?syukur lah.salam kenal dr sis LM ye

Syarifah Nornazrah Al Yahya said...

mereka marahkan kita bersebab. itu cara mereka mendidik kita tuk jd insan berguna :)

shopping2u said...

dtg singgah dari blog abg ben dan terus follow .
selamat berkenalan :)

Projek: ImranIrsyad said...

follow blog ini,,,jom melawat sekali...

anismelon said...

datang singgah sini dr blog abg ben..

setuju sngt..ape yg dorg buat tok kebaikan kite..sp kite sekarang bergantung kpd didikn merke dulu..:0

Jiejah Gorjes said...

kecik2 x suke dpt mak bapa garang2 tp bile dah dewasa rasa beruntung sgt kalo x tegas kite skang tatau jd per kan :)

''bidadariSIDIA'' said...

Assalam :)

singgah baca dan terus follow,
jom terjah kita punya pulak :)

http://bidadarisidiahuzaifah.blogspot.com/2011/05/doa-ku-buat-mereka.html

Cik Cempaka said...

betol...

kalau ada anak, kita juga akan lalukan perkara yang sama...untuk kebaikan anak2 tersayang ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...