Tuesday, July 19, 2011

Dalam pejabat pun JEREBU ????

Baru-baru ni jerebu melanda di beberapa tempat...salah satu nya di Pulau Langkawi la tempat tinggal aku sekarang niii...dah la jerebu di luar tapi yg geram nya...di dalam opis pun ada 'jerebu' gakkk !!! Apa la nasib aku kan....

Aku ni dah ada penyakit asthma...huhuhu..'jerebu' yg aku maksud kan dlm opis tu asap rokok laaa....aku ni mmg sangat tak boleh thn laa dgn asap rokok...sblm2 ni ok lagi...tapi skrg ni aku menjadi2 sgt penat aku..,kalau terhidu asap rokok yg berkepoi2 tuuu...

Penah sekali dulu...aku agak kritikal...2 3 hari sblm tu aku kerap pegi hospital utk dpt kan rawatan..sampai kadang tu awal pagi pun aku terpaksa di kejarkan ke hospital sbb teruk sgt asthma tuu...Bila dah sedut gas kat hospital 2 kali baru la rasa ok..ikutkan aku kena masuk wad...tp aku tak nak...hihihi...mls laaa sbb rasa dah ok masa tuuu...

Esok nya tu aku gi keja cam biasa laaa....ada la seorang kawan lelaki kat opis aku ni agak kuat merokok laa...dia mmg tak tau yg aku ada asthma...masa dia merokok tu asap rokok di hembus kan tepat muka aku...Ya Allah...tuhan saja yg tau bertapa sesak nya nafas...aku terus terbatuk2 tak leh nk henti..mujur aku bawak inhaler (alat sedut) sentiasa dlm beg tgn ...kira mcm nyawa aku gak la tuuu...hmmmm...so kwn aku tu mmg terkejut beruk gak laaa...dia ikut aku sampai ke bilik air..agak panik la dia...haaa...baru ada akai!!!!

Bermula dari hari tu dia mmg tak hembus asap rokok dpn aku lagi laaa...tapi merokok tetap gakkk..walau pun dok jauh dr aku..asap rokok tu tetap aku terhiduu..adehhhh.....dah nasebbbbbbbbb.....kdg tu tensen gak laaa...dah boss besar pun kuat merokok gakkk...huhuhuhu




2 comments:

ifwat said...

kelantan pun jerebu tau.. haha..
jerebu asap rokok tu ada dimana-mana :D

Aziela said...

memang susah bila hidup di kalangan perokok tegar. Even mereka sendiri pun tak boleh kawal nafsu merokok tu. Yang jadi mangsanya, golongan2 lemah mcm kita nie lah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...