Wednesday, August 17, 2011

Permohonan bekas isteri Roslin ditolak

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, menetapkan 13 Oktober depan perbicaraan tuntutan ganti rugi perkahwinan RM53,460 yang difailkan pemain badminton negara, Muhammad Roslin Hashim terhadap bekas isteri pertamanya.

Tarikh itu ditetapkan Hakim Syarie, Abdul Walid Abu Hassan selepas menolak permohonan interlokutori (permohonan dalam permohonan) yang difailkan Faizah Mohamad, 34, mengetepikan tuntutan ganti rugi perkahwinan mereka.


Dalam prosiding semalam, Roslin hadir ditemani penerbit filem ...Dalam Botol, Raja Azmi Raja Sulaiman, 52, dan suaminya, bekas pemain badminton kebangsaan, Jalani Sidek, 48.

Bagaimanapun, Faizah tidak hadir dan diwakili peguamnya, Mohammad Amir Nazli Hussin.


Abdul Walid berkata, mahkamah menerima ketidakhadiran peguam, Roslizam Rahim yang mewakili Roslin pada 23 dan 24 Mac lalu atas alasan yang munasabah serta berpendapat ia tidak menimbulkan prejudis terhadap defendan (Roslin) “Isu yang dibangkitkan plaintif adalah defendan tidak hadir ke mahkamah pada 23 Mac kerana uzur, walhal pada 24 Mac, dia didapati hadir pada prosiding kes membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim (kes kazaf di Mahkamah Jalan Duta).


“Namun, ketidakhadiran mereka diterima atas alasan yang munasabah,” katanya.

Pada 21 Oktober 2009, Roslin mengemukakan tuntutan perbelanjaan ketika merisik antaranya cincin bernilai RM1,900, kos pengangkutan (RM200) dan barangan pertunangan (RM2,915). Bagi perbelanjaan ketika perkahwinan pula, Roslin menuntut duit hantaran dan mas kahwin (RM15,080), bayaran jurunikah (RM150), upah solekan pengantin dan sewa barang kemas (RM500), barang hantaran (RM11, 465), baju dan kasut pengantin perempuan (RM6,750).


Sumber: HMETRO

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...